3Ds Max Multi Texture plugin nedir?

    Multitexture ile Gerçekçi Zemin kaplaması nasıl yapılır?


    Multi texture 3ds max dersinde oluşturduğumuz sahnelerde koyduğumuz kamera açılarındaki kadrajın en büyük kısımını dolduran alanlardan biri zemindir.
    Bu sebeple bu kısmı ne kadar başarılı bir şekilde oluşturur isek renderımız o kadar gerçekçi olacaktır.
    Üzerindeki dokuların, yansımaların birbirini tekrar etmemesi ve farklı bir şekilde yerleştirilmesi çok önemlidir.
    Aldığımız renderların gerçek fotoğraftan en kolay şekilde ayırt edilmesini kaplamaların birbirlerini tekrar etmesi ile anlıyoruz.

    Bu durumu en gerçekçi ve pratik şekilde çözmek için Multitexture plug-in’ini kullanıyoruz. Multitexture sayesinde Floorgenerator plug-in’i ile modellediğimiz her türlü zemin, duvar yada herhangi dekoratif yüzeyin her parçasına bir seferde, farklı doku atıyabiliyoruz. Bu sayede en gerçekçi yüzeyleri oluşturabiliyoruz.

    3Ds Max Multi Texture plugin nedir? Multitexture ile Gerçekçi Zemin kaplaması nasıl yapılır?

    CG-Source sitesine üye olarak MultiTexture plug-in’ini ücretsizde indirebiliyorsunuz.
    Yazılımı yüklemek ise çok pratik.
    https://cg-source.com/MultiTexture
    Siteden indirdiğiniz dosyadan 3Ds MAX sürümünüz ile uyumlu olan dosyayı 3Ds Max’in Program Files dosyalarındaki Plugins klasörüne kopyalıyorsunuz.
    “C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2020\Plugins “
    Daha sonra 3Ds Max’i açtığınızda Materal Editor’de General Malzemeler üzerinde karşınıza çıkacaktır.

    Plug-in’i tanıtırken dersi parke zemin örneği üzerinden işleyeceğim.
    İlk olarak Floor Generator ile parke oluşturuyoruz.
    Daha önce Floor Generator kullanmayan arkadaşlar bu konu ile alakalı detayı dersimizi incelemenizi tavsiye ederim.
    https://kuskon.com/3ds-max-zemin-kaplama/

    Oluşturduğumuz zemine material editor’den standart bir malzeme atıyoruz.
    Diffuse kanalına Material/Map Browser daki General Sekmesinden MultiTexture çağırıyoruz.


    Açılan malzeme ayarlarından Manage Textures diyoruz.
    Manage Texture penceresinden Add Bitmap deyip daha önce hazırlanmış olan textureları seçiyoruz.


    Tüm bu seçeceğimiz texturelar Floor Generator’un oluşturduğu yüzeylere gelişi güzel şekilde yerleşecekler. Bu textureların çözünürlükleri parkedeki her parçanın oranı ile uyumlu olmaldır.


    Multitexture menüsüne değinmemiz gerekir ise Rotate özelliği ile atadığımız texture’ları çevirebiliyoruz. Yüzey yerleşimimize dokular ters olarak gelir ise rotate ile düzeltebiliriz.
    Color Adjustment kısmını çok kullanıyoruz. Gamma kısmından dokuların Gamma ayarlarını değiştirebiliriz.


    Ben bu parkede genel olarak Gamma overal dan tüm ahşap dokularını koyultup daha sonra Random kısmından ise her parke parçasına farklı Gamma değerinde yerleşmesini sağlayacağım. Dolayısıyla parkeler arasında koyuluk farklılıkları oluşacaktır. Gamma overal kısmına 2 değer verip random kısmına ise 0,5 vereceğim.


    Aynı zamanda Hue Random kısmına ise 2 değeri vericem.
    Program parke texturelarını yerleştirilirken her birine farklı Hue değeri girerek yerleştirecektir. Bu sayede her parke parçalarında çok hafif renk tonlarında farklılıklar oluşacaktır.


    Son olarak Saturation Random kısmınada 2 değer verip gene her parke parçasında farklı Saturation değeri oluşmasını sağlayacam ki her parça arasındaki renk canlılığı farkı oluşsun.
    Şimdi tüm bu verdiğim değerler sayesinde parkemdeki ahşap parçaların her biri birbirinden farklı oldular.
    Sırada malzemenin bump kanalını hazırlamakta.


    Bump kısmına material/map borwser daki General altından Color Correction açalım.
    Diffuse multitexture map’ini kopyalayıp Bump daki color correction içerisindeki map’e yerleştirelim. Vede bump etkisini verebilmesi için channels kısmı Monochrome yapalım.
    Bump için kullandığımızı aynı zamanda Reflect te vede Glossines da kullanıcaz.
    Kopyalıyarak reflect ve glossines kanalına yapıştıralım.


    Yansıma etkisini arttırmak için Refleckt oranını %50 de kullanıcam, yansıma renk değerini ise beyaz’a getirecem. Glossines parametrik değerini ise 1 olarak bırakıp map değerini %30 ayarlayacam.
    Son olarak yansıma şiddetini arttırmak için Fresnal IOR’yi açıp parametrik değerini 3 yapacam.


    Şimdi render alarak sonucu hep birlikte görelim…
    Ortaya çıkan renderdaki parkenin her parçası birbiri ile faklı, bu sayede çok gerçekçi bir zemine sahip olduk.
    Başta söylediğim gibi dersimizi parke konusu üzerinden anlattım. Bu metod ile her türlü yüzeyi çok gerçekçi şekilde oluşturabiliriz. Seramik, mermer, dekoratif paneller gibi.

    Şimdide sizlere Multitexture ile kullanabileceğimiz textureları nasıl oluşturabileceğimizi göstermek istiyorum.
    Beğendiğiniz herhangi bir dokuyu photoshop programı ile birlikte parçalara bölerek kayıt edeceğiz.

    İlk olarak istediğimiz bir dokuyu photoshop ile açalım. Seçtiğimiz görselin yüksek çözünürlüklü olması önemli.
    Daha sonra modellediğimiz parçaların oranına uyumlu boş bir sayfa açalım.
    Texture’a geri dönüp tümünü kopyalayıp açtığımız pencereye yapıştıracaz vede kaydıra kaydıra farklı isimlerle kayıt edeceğiz.
    Bu yöntem ile hertürlü dokuyu Multitexture ile kullanılabilecek hale getirebiliriz.

    Sonuç olarak renderlarınızda Multitexture’u kullanmanızı tavsiye ediyorum. Gerçekten çok gerçekçi sonuçlar ortaya çıkarıyor vede genel renderın gerçekçi görünmesine büyük katkısı oluyor.

    İlgili Diğer Dersler

  • burak ördek dedi ki:

    Çok faydalı eğitimleriniz var hocam.Başarılarınızın devamını diliyorum

  • >