3Ds Max ile Pencere Nasıl Yapılır? Pencere Boşluğu Açma ve PVC Doğrama Malzemesi Oluşturma


3D Max pencere yapımı dersinde doğru ve pratik bir şekilde duvarlarda pencere boşluğu açmayı, pencereyi modellemeyi, PVC malzemesi ile Cam Malzeme yapımını göstereceğim.

Bunu yaparken slice plane komutununda nasıl kullanıldığını da göstereceğim.

Ayrıca kapı modeleme dersinide buradan izleyebilirsiniz.

Not: Derste kullandığım hazır sahne dosyasını en alttaki ders dosyalarını indir bölümünden indirebilirsiniz.

Elimizde hazır bir oda modelimiz var. Şimdi beraber bu model üzerinde pencerelerimizi açalım. Öncelikle duvarlarımızı seçip  editablepolye çeviriyoruz. Daha sonra boşluk açmak istediğimiz duvarın yüzeylerini 4 tuşu ile poligonları aktive ettikten sonra seçiyoruz.

Pencere boşluğunu açmak için slice plane özelliğini kullanacağız. Slice plane sekmesine tıklayarak sarı olarak görünen kesim düzlemini ekranımıza çağırmış oluyoruz.

Öncelikle penceremizin alt ve üst hizalarının kesiklerini atacağız. Bunun içinde snap yardımı ile sliceplani alt hizaya getirip Y aksında 80 cm yukarıya alarak slice tuşuna basıyorum. Böylece penceremin alt hizasının kesiğini atmış oluyorum.

Pencere yüksekliğimin 120 cm olmasını istediğim için yine Y aksı üzerinde 120 cm slice planeimi move edip kesik atmak için slice tuşuna basıyorum.

Bu şekilde alt ve üst hizalarımın kesiklerini tamamlamış oldum. Şimdide klavyemden "e" tuşuna basarak rotate komutunu aktive ediyorum ve slice planeimi 90 derece döndürüyorum. Snap yardımı ile slice planeimi tam ortaya hizalıyorum. Sağ ve solda birer pencere açacağım için ortada boşluk olması gerekiyor.

Bunun için X ekseninde eksi yönde 100 cm slice planei kaydırıyorum ve slice tuşu ile kesiğimi atıyorum. Penceremin genişliğini 150 cm yapmak istediğim için  yine slice planeimi eksi yönde 150 cm kaydırıp slice tuşuna basarak soldaki pencere kesiklerimi tamamlıyorum.

Aynı işlemi sağdaki pencereyi açmak için de uyguluyorum. Yan tarafa da yine bir pencere açmak istiyorum. Yatay kesiklerimi atmıştım zaten sadece düşeyleri atmam gerekiyor. Yine snap yardımı ile tam ortaladığım slice planei 100 cm eksi yönde x ekseninde kaydırarak kesiğimi atıyorum. 200 cm genişliğinde bir pencere boşluğu açmak istediğim için kesik attıktan sonra slice planeimi yine x ekseninde artı yönde 200 cm kaydırıp kesiğimi atıyorum.  

Daha sonra slice plane özelliğini deaktive edip pencerenin iç kısmında kalan yüzeyleri seçerek siliyorum. Duvar kalınlığı kısmında kalan boşluğu kapatmak için edge özelliğini devreye sokarak en dıştaki kenarları seçiyorum ve plandan shift tuşuna basarak duvar kalınlığı boyunca move ediyorum. İçlerde kalan kısımların bozulan uvw maplerini düzeltmek için bir uvw map atayım box seçip 150,150,150 değer veriyorum.

Penceremizin yapımına geçiyoruz ve öncelikle bir chamfer box yardımı ile denizliğimi yapıyorum. 4 tarafından 1'er cm taşacak şekilde 17x152x2 olarak değer girip 0,2 fillet veriyorum.

Bunun üzerine pencere kasamızın en dış kısmını modellemek için pencere boşluğuma bir rectangle çiziyorum. Bunu editable splinea çevirdikten sonra vertexlerinden tutup denizliğimin üzerine oturtuyorum ve 2 cm outline veriyorum. 8 cm içeri doğru extrude edip duvara ortalıyorum.

İkinci dış çerçeveyi de çizerek yine editable spline a çevirip önce 2 cm outline veriyorum ardından da 4 cm extrude ederek 8 cmlik çerçevenin ortasına yerleştiriyorum. Kanatları modellemek için bir rectangle daha çizerek 3 cm outline, 6 cm extrude vererek kanadı tamamlıyorum. Kanadın iç kısmına ince bir çıta yapmak için çizdiğim rectangle a bu sefer 1 cm outline, 3 cm extrude veriyorum.

En son parçamız olan camımızın rectangleınıda çizip 0,2 cm extrude vererek kanadı tamamlıyoruz. Yanına ikinci kanadı da kopyalıyorum. Aralarında olması gereken boşluğu da ayarladıktan sonra bu penceremi tamamlamış oluyorum.

Şimdi sıra geldi penceremize kulp modellemeye. Yine chamfer box yardımı ile bağlandı noktasını modelleyeceğiz.

6x2,5x1 cm ölçülerinde 0,2 cm fillet değerinde bir box yapıyoruz. Yerine hizaladıktan sonra kulp ölçüleri için referans olması için bir rectangle çiziyorum ve line komutu ile kulbumu çiziyorum.

1 tuşu ile vertexleri devreye sokarak köşelerini yumuşatıyorum. Yerine hizalıyorum ve yan taraftaki kanada da bu modellediğim kulptan kopyalıyorum. Tüm pencereyi daha kolay müdahale edebilmek için editable polye çeviriyorum.

Şimdi malzemelerimizi atayalım. Yeni bir vray malzeme çağırıyorum. Bu malzememin adını pvc olarak değiştiriyorum ve yanına bir malzeme daha kopyalıyorum ve onunda adını cam olarak değiştiriyorum. Cam malzemesini oluştururken önce arka planını kapatıyorum.

Daha sonra diffuse, reflection ve refraction kanallarını beyaza çekiyorum. Yansımasını biraz daha arttırmak için fresnel IOR değerini devreye sokarak 2,5 değer giriyorum. Pvc malzememi biraz kırık beyaz bir renk giriyorum.

Reflecti istediğiniz değerde verebilirsiniz. Glossiness değerini ben 0,85 olarak vereceğim. Denizliğin malzemesi için pvcden bir adet kopyalayarak rengini griye çekiyorum ve gri bir taş efekti vermiş oluyorum böylece.

Tek parça haline getirdiğim penceremin öncelikle hepsine pvc malzemeyi atıyorum ardımdan da element yardımı ile önce camları seçerek cam malzememi daha sonra da denizlik parçayı seçerek gri malzemeyi atadım.

Yan tarafta da aynı pencere boşluğunu açmıştık. O yüzden bu pencereyen shifte basarak yan tarafa da bir tane kopyalayıp yerine oturtuyorum. Yan duvardaki boşluğa da aynı pencereyi shifte basarak rotate edip snap yardımı ile yerine oturtuyorum fakat bu pencereyi boşluğa oturtmak için vertexlerinden müdahale etmem gerekiyor.

Bunun için de penceremi ve duvarımı seçip izole ederek kolaylıkla penceremi istediğim ölçüye getiriyorum.

3D Max Pencere Yapımı Ders Dosyalarını İndir

Ücretsiz Dosyaları İndir!

E-posta adresini bir kere girerek dersler ile ilgili paylaştığım bütün dosyalara anında ulaşabilirsin.

İlgili Diğer Dersler

>

3Ds Max + Vray + Photoshop ile Gerçekçi Render Almak İçin Online Eğitim Setleri

İç Mekan ve Dış Mekan eğitim setlerine anında erişim sağlayarak render kaliteni arttırmaya başlayabilirsin!