Dış Mekan Bina Cepheleri için Kompozit Kaplama Malzemesi Nasıl Yapılır?

3Ds Max kompozit malzeme yapımı dersine, dış mekan projelerinde bina cephelerine vray ile nasıl daha gerçekçi kompozit kaplama malzemesi yapıldığını anlatıyorum.

Eğer vray malzeme yapımının temel mantığını öğrenmek isterseniz Vray malzeme yapımı temellerini anlattığım dersi incelemenizi tavsiye ederim.

Bu konuyu örneklemek için yukarıda göründüğü gibi renkleri birbirleri ile uyumlu 3 tip kompozit malzeme yapacağım. Birbirlerini kopyalayarak çoğaltacağım bu malzemeleri daha sonra cephe modelindeki uygun yerlere yerleştirerek render alacağım. 

Bu malzemeyi oluşturmak için öncelikle boş bir vray malzeme oluşturuyoruz. Diffuse'una cephe için uygun bir renk veriyoruz.

Daha sonra reflect yani yansıma ile ilgili olan kısmını tamamen beyaza çekiyoruz.

Bu şekilde objeyi parlatmış oluyoruz. Daha doğrusu üzerine gelcek ışıktan parlaklık almasını sağlıyoruz.

Ardından yansımayı biraz kırmak için Rglossiness ayarı ile ilgileniyoruz. Bu ayarın parametresini ne kadar büyük olursa malzeme o kadar pürüzsüz olacaktır, küçüldükçe daha pürüzlü olacak ve dolayısı ile yansımayı kıracaktır. 

Ardından Freshnel IOR ayarınıda açıp biraz yükseltiyorum ve bu şekilde de üzerine kırdığım yansımanın dışında da biraz yansıma almasını sağlıyorum.

Kompozit yüzeyde doku oluşturmak istersen bunuda bump kanalına verdiğimiz noise değeri ile yapabiliriz. Tabiki bu etki için noise'a 1 gibi düşük bir değer vermek gerekir.

Son olarakta doku detayını tamamlamak için Uvw Map ayarlarını mutlaka giriyoruz. Uvw Map'in nasıl kullanıldığı ile ilgili daha fazla ayrıntı öğrenmek isterseniz UVW Map Kullanımı ile Gerçekçi Malzeme Kaplamaları Nasıl Yapılır? Dersini incelemenizi tavsiye ederim.

İlgili Diğer Dersler

>