Gerçekçi Malzeme Dokuları Oluşturmak için Bump Kanalında Normal Map Kullanımı

3Ds Max gerçekçi kaplama yapımı dersinde, normal map nedir, nasıl oluşturulur ve nasıl kullanılır konuları hakkında bilgi vericem.

Normal map bump kanalında kullanıldığı zaman etkisi tam olarak ortaya çıkan map türlerinden birsidir. Oluşturduğumuz texture dokularını bump özelliklerinden çok daha gerçekçi ve etkili yapmaya yarar. Normal map dokularını internette hazır bulabileceğiniz gibi kendinizde oluşturabilirsiniz. 

Web siteme ücretsiz üye olduğunuz takdirde aşağıdaki linkten benim paylaştığım PBR Malzemelerinede ücretsiz erişebilir ve projelerinizde bunların içerisinden çıkan normal map dokularınıda kullanabilirsiniz.

Derste bir adet koltuk modelini deri malzemesi ile kaplayacağız ve üzerindeki yastığı da kumaş malzemesi ile kaplayacağız. Tüm bu aşamalarda gerçekçi malzeme için bump kanalı üzerinde normal map kullanacağız.

Bu derste kullanacağım kaplamaları SKETCHUP TEXTURE isimli siten seamless (iz bırakmayan) olarak indiriyorum. Değişik yerlerden başka kapalama dokularıda bulmak isterseniz 3D Max vRay Kaplama [Texture] Malzeme Arşivi Nasıl İndirilir? yazımıda incelemenizi tavsiye ederim.

İnternetten indirdiğimiz herhangi bir dokunun normal mapini oluşturmak için NORMAL MAP ONLINE isimli siteyi kullanıyorum. Bu site sayesinde elimdeki herhangi bir texture doku görselinin normal, displacement, ambient occ. ve specular maplerini oluşturabiliyorum. Daha sonra bunları bilgisayarıma indirebiliyorum.

Aynı zamanda map dokusunu indirmeden önce gene aynı site üzerinden oluşacak dokunun Strenght, Level, Blur/Sharp ayarları ile de oynayabiliyorum.

Normal mapler üzerinde çok daha farklı renk tonlamaları olduğu için bump kanalı bunu siyah beyaz algılamaktansa çok daha farklı bir boyutta algılayabilmekte. Aşağıdaki örnekte maplerin nasıl göründüğünü inceleyebilirsiniz.

Deri dokusu

Normal Map

Displacement Map

Bu etkileri oluşturmak için Bump üzerine normal bir texture dokusu atmadan önce yapmamız gereken material browser'ı açıp VrayNormalMap kanalını açmamız gerekiyor daha sonra açılan pencerede indirmiş olduğumuz normal map dosyasını normal map yazan boş slota yerleştiriyoruz. Bump'ı açıp kapatarak etkisini hemen görebilirsiniz.

Ben dokunun daha belirgin olmasını istediğim için normal map değerini ve bump kanal değerini biraz artırıp azaltabilirsiniz. Böylece siyah beyaz bir bumptan çok daha başarılı bir doku elde etmiş oluyoruz.

Bu arada aynı NORMAL MAP ONLINE isimli site üzerinden aynı malzemenin reflect kanalında kullanılmak üzere Ambient Occ. Map dosyasını da oluşturup reflect kanalında kullanıyorum.

Ders içerisinde aynı yöntem ile koltuğun üzerindeki yastık içinde normal map kullanarak bir kumaş dokusu oluşturuyorum.

3Ds Max Gerçekçi Kaplama Yapımı Ders Dosyalarını İndir

Ücretsiz Dosyaları İndir!

E-posta adresini bir kere girerek dersler ile ilgili paylaştığım bütün dosyalara anında ulaşabilirsin.

İlgili Diğer Dersler

>