3Ds Max Arka Plan Ekleme Nasıl Yapılır? 

    İç Mekan Renderları için Pencere Arkasına Manzara veya Fon Yerleştirme


    3Ds Max Arka Plan Ekleme dersimde oluşturmuş olduğumuz iç mekan sahnelerindeki pencerelerin arkasına manzara veya fon yerleştirmeyi göstereceğim.

    İlk olarak fon seçerken resimlerde dikkat etmemiz gereken bazı şeyler var.

    Görselin iç mekana koymuş olduğumuz kamera açısına uyacak perspektif de olmasına dikkat etmeliyiz. Genelde yeryüzüne paralel açıda resimleri tercih etmeliyiz.

    Aşırı canlı veya aşırı soluk resimlerden kaçınmalıyız. Seçeceğimiz resmin canlılığı alacağımız render ile birbirine yakın olmalıdır. Yoksa render sonunda arka manzara aşırı sırıtacaktır. Bu durumu photoshop da düzeltebiliriz.

    Render sonrası Photoshop ayarları

    Resmin çözünürlüğünün yüksek olmasında fayda var. Düşük çözünürlük de bir görsel kullanırsak renderımız keskin ve net olur iken arka fonda karelenmeler olacaktır.

    3Ds Max ile Render Çözünürlük ve Baskı Ayarları Nasıl Olmalıdır? [Print size assistant kullanımı]

    İnternet üzerinden bu işe uygun birçok görsel bulabilirsiniz yada kendiniz çekebilirsiniz.

    Google görseller üzerinden “panoramic view” yada “panoramic city” kelimeleri ile search ederek gerekli resimlere ulaşabilirsiniz.

    Cep telefonunuz ile renderını alacağınız mekanın fotoğrafını çekebilirsiniz, telefonunuzun panoramik çekim özelliği var ise bu şekilde çekmenizi tavsiye ederim.

    Proje henüz uygulanmadı ise Drone kullanarak istediğiniz yükseklikten görüntü alabilirsiniz.

    Aynı zamanda benim sizlerle paylaştığım 20 adet panoramik görselide buradan kullanabilirsiniz.

    3Ds Max ile Arka Plan Ekleme Nasıl Yapılır? İç Mekan Renderları için Pencere Arkasına Manzara veya Fon Yerleştirme

    Sizlere konuyu her zamanki gibi örnek bir sahne üzerinden anlatacağım.
    Konumuz manzara olunca bol pencereli bir sahne seçtim.

    İlk olarak yapmamız gereken kamera açımızdan baktığımızda pencerelerin arkasını kaplayacak bir box çizmek.

    Pencerelerin sağından solundan boşluk kalmamasına dikkat etmeliyiz.

    Daha sonra bu box üzerine standart bir V-Ray malzeme atıyoruz.

    Sizinle paylaşmış olduğum panoramik manzara resimlerinden “Pencere Fon (11)” isimli resmi oluşturduğum standart V-Ray malzemenin Self-Ilumination kısmındaki kutuya yerleştireceğim.

    Bu sayede kullandığım manzara resmi sahneme bir ışık gibi etki edecek, aynı zamanda iç mekandaki parlak objelerin üzerine yansımaları düşecektir.

    Daha sonra UVW yerleşimini daha rahat yapabilmek için Show Shaded Material In Viewport özelliğini devreye sokacağım.

    Box üzerine UVW multiplier verelim. Mapping özelliğini Box olarak ayarlayalım.
    Aligment’ı X olarak seçelim, vede Bitmap fit özelliğini kullanalım.
    Bitmap fit kutusuna bastığımız zaman arka manzara resim dosyasını bilgisayarımızda bulup seçmemiz gerekir.

    Bu sayede UVW seçtiğimiz resmi, orjinal pixel boyutuna göre ayarlar, arka manzarada herhangi bir ezilme ya da bozulma olmaz.

    Şimdi box’ın UVW gizmosunu seçerek scale ve move komnutları ile manzaramızı istediğimiz şekilde kamera açımıza yerleştirebiliriz.

    Self-Ilumination kısmında bilmemiz gereken en önemli parametre Multiplier’dır. Bunu değeri ne kadar arttırır isek manzaramız o kadar aydınlık olacaktır.
    Ben bu sahnede 8 olarak ayarlayacağım. Dışarısının biraz yanması daha gerçekçi duracaktır.

    Sahneme manzara görseli için koymuş olduğum Box içeriye güneş ışınlarının girmesini engelleyecektir. Bu sebeple bu Box’ın ismini Fon olarak değişterelim.
    Güneş kaynağımızı seçelim. Exculude diyerek açılan listeden Fon’u seçelim.
    Bu sayede artık güneş ışınları çizmiş olduğumuz Box olmaksızın mekanımızın içerisine pencerelerden sızıcaktır.

    İlgili Diğer Dersler

  • serpil güler dedi ki:

    merhaba
    fon resimlerini indirmek istiyorum hocam .mavi alandaki arka plan ders dosyalarını indir yerine tıklıyorum hiç bir sonuç alamıyorum.fon resimlerine nereden ulaşabilirim.teşekkürler.

  • Can Kuşkon dedi ki:

    Merhaba Burak,

    Bu dersin sahnesini paylamaşdım ki. İndirilmez tabi.

  • cihan şen dedi ki:

    Hocam sahnemde ıes ışık ve vray sun kullanıyorum fakat karanlık çıkıyor ışıklarım kapalı gibi sonuç veriyor. no exposure control kullanıyorum bununla alakalı olabilir mi. Ayrıca manzarayı net ve gerçekçi görebilmek için cam ayarımız nasıl olmalı

    • Can Kuşkon dedi ki:

      Sahnenin karanlık çıkması ile alakalı yönlendirebilmeme için render görüntünü görmem lazım. render’ını [email protected] adresine mail atarak gönderebilirsin. Yardımcı olurum.

      Onun dışında net manzara konusu ile alakalı yukarıdaki derste tüm detayları anlatıyorum zaten. Dersi baştan sona tekrar incelemeni tavsiye ederim.

  • ekrem dedi ki:

    MANZARA DERSİNİN 3DMAX SAHNESİNİ LİNKTE BULAMADIM

    • Can Kuşkon dedi ki:

      Merhaba, link Ders Dosyalarını İndir bölümünün altındadır. En üstte dikkatli bakarsan görebilirsin ve indirebilirsin.

  • >