Öncelikle line ile havuz suyunun atanacağı parçayı modellememiz gerekiyor.

Line ile havuz sınırlarını çizerek editable poly’e çeviriyoruz.

Poly’e çevirdiğimiz yüzey üzerine modifier list üzerinden Subdivide atıyoruz.

Bu sayede model üzerinde dalgaların oluşması için kırıklı bir yüzel oluşturmuş oluyoruz.

Subdive size’ı 20 cm olarak gireceğim.

Daha sonra tekrar modifier list’den Noise veriyoruz ve gireceğimiz değerler sayesinde dalga modellerini oluşturuyoruz.

Noise’e sadece Z aksında 5 cm değer vermemiz yeterli olacaktır. Dalgaların daha hissedilebilir olması için scale değerini 10 olarak ayarlayacağız.

Model üzerine son olarak kırıklı yüzeylerin yumuşaması için modifier list’en TurboSmooth atıyoruz.

Artık malzemelendirmeye geçebiliriz.

Bir adet CoronaPhysicalMtl alalım.

Basic Options’dan Apply Preset’i  Water seçelim.

Reflection kısmından Caustics özelliğini seçelim.

Media Options menüsünden ise Distance değerini 70 olarak ayarlayalım.

Son olarak render setup menüsünü açalım ve Performance sekmesinden Caustics Solver’ı aktif hale getirelim.

Artık render alabiliriz.

Ders Notları İçin 

İlgili Diğer Dersler


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

ÜCRETSİZ Arayüz Eğitim Seti

3Ds Max kullanmayı hiç mi bilmiyorsun?

Tamamen yeni başlayanlar ve unutmuş olanlar için tasarladığım 3Ds Max ara yüz eğitim setinden ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

>