vRay clipper kesit render alma dersinde sizlere mimari sunum açısında çok önemli bir detay olan kesit render almayı anlatacağım.
Aşağıda bu anlatmak için kullandığım örneği inceleyebilirsiniz.
Vray Clipper‘a create altından geometry sekmesini vray olarak seçtiğimizde ulaşabiliriz.
Bu özellik sayesinde elimizdeki modelin istediğimiz bir noktasına yerleştirerek render aldığımızda okun istikameti yönündeki alanı yokmuşcasına render alacaktır.
3Ds Max kesilen noktaları Vray clipper kendi renginde doldurarak render alacaktır. Vray clipper üzerine atadığımız herhangi bir malzemede kesilen yerleri atadığımız malzeme ile dolduracaktır.
Ayrıca use object material der isek kesilen kısımları kendi objesinin malzemesi ile dolduracaktır.
Eğer sahnede kesilmesini istemediğiz noktalar varsa vray clipper menüsünden exclude ederek kesilmemesini sağlayabiliriz.
Affect light özelliğini kapatır isek iç mekan sadece pencerelerden aydınlanacaktır, kesilen tavandan içeri güneş ışığı girmeyecektir. Bu özelliği kullandığımızda, çok penceresi olmayan bir mekan ise içeride lokal aydınlatma kullanmak gerekebilir.
Ayrıca istediğimiz her hangi bir modeli clipper’ın plane’i yerine de kullanabiliriz. Yapmamız gereken Replace mesh with clipper diyip, Pick Mesh kutusuna tıklayıp modellediğimiz objeyi seçmektir.