Vray cam yansıma ayarları dersinde, 3ds max dış mekan projelerinde doğru ışık ve yansıma ile pencere veya cam cephelerde nasıl daha gerçekçi render sonuçları alabileceğinizi anlatıyorum.
Öncelikle şunu bilmelisiniz ki kaliteli bir cam malzemesi oluşturmak camın renderda gerçekçi çıkması için yeterli bir ayar değildir. Cam yansıma alan ve şeffaf bir malzeme olduğu için asıl etkisi yaratan her zaman çevrede kullandığınız elementlerin camlara olan yansımaları olacatır.
Bu dersten en iyi sonucu alabilmeniz için mutlaka Vray Dome Light + Vray Sun Kombinasyonu ile Dış Mekan Aydınlatma dersini izlemeniz gerekmektedir.
Bu konuyu örneklemek için 2 tip malzeme yapacağım. Bir tanesi normal pencerelerde kullanılan şeffaf cam bir diğeri de parapetlerde kullanılan füme cam olacak.
Bu malzemeyi oluşturmak için öncelikle boş bir vray malzeme oluşturuyoruz. Diffuse'una hafif mavi bir renk veriyoruz.
Daha sonra reflect yani yansıma ile ilgili olan kısmını tamamen beyaza çekiyoruz. Ardından refract ayarınıda tamamen beyaza çekiyoruz. Bu şekilde şeffaf cam malzememiz oluşuyor.
Füme cam için ise aynı malzemeyi tekrar kopyalıyoruz ve diffuse rengini tamamen siyaha çekiyoruz. Refract kısmınıda istediğimiz koyuluk derecesinde düşürüyoruz.
Ardından malzemeleri modelimiz üzerinde ki uygun pencere ve parapetlere yerleştirerek malzeme atamasını tamamlıyoruz.