Render Hızını Etkileyen Faktörler dersinin 1. bölümünde Sahnemizdeki Objeleri Minimumda Modellemek için yapılması gerekenleri 11 madde de sıraladım.
- 1Sahnenizdeki polygon sayısını minimumda tutmalısınız. Ne kadar polygon kullanırsanız render süreniz o kadar artacaktır.
- 2Yüksek polygon’a sahip tüm objeleri proxy’e çevirmelisiniz.
- 3Modelimiz üzerindeki gereksiz yüzeyleri silmeliyiz. Hem render hemde çizim aşamasında bizi yavaşlatacaktır.
- 4Sahnenizdeki renderınız da gözükmeyecek ve kullanmayacağınız tüm gereksiz objeleri silin.
- 5Mümkün oldukça sahnenizde çoğalttığınız objeleri instance olarak çoğaltın.
- 6Yüksek poligonlu objeleri sadece kameranıza yakın olan objelerde detay renderı alacağınız objelerde tercih edin.
- 7Objelere curve ve smooth ile yumuşaklık verir iken mümkün olduğunca iteration değerlerini az verin.
- 8Sahneniz deki objeleri mümkün oldukça birbirine attachleyin. Bu sayede sahnedeki obje sayısı azalacak ve 3ds max çok daha performanslı çalışacaktır.
- 9Vray Fur kullanmak yerine farklı çözümler üretmek. Model üzerinden scatter pluginleri kullanarak sonuca ulaşabiliriz. Forest Pack yazılımını tavsiye ediyoruz.
- 10Sahnemizdeki objelerin 0 noktasından çok uzak noktalarda çalışmamalıyız. Bu hep programı yavaşlatacaktır hemde bir çok hata ile karşılaşmamızı sağlayacaktır.
- 11Vray Displacement modu çok büyük ve geniş alanlarada kullanmayın. Renderın başlama süresini çok uzatacağı gibi bazende programın kapanmasına sebep olur.
Teşekkür ederim.