Render Hızı neler bağlıdır dersinin 2. bölümünde Malzeme Parametrelerini Doğru Girmek ve Işık Kaynakları İle Dikkat Edilmesi Gerekenler konularında yapılması gerekenleri 8 madde de sıraladım.

  • 1
    Oluşturduğunuz malzemelerde gereğinden fazla yüksek çözünürlüklü texturelar (resim dosyaları) kullanmayın. 2000 pixel alınacak bir renderda 2500 pixel üzerinde bir texture kullanmanıza gerek yok.
  • 2
    Mümkün olduğunca malzemlerdeki glossiness ve highlights özelliklerini az kullanın.
  • 3
    Buzlu cam tarzı malzemeler kullanmaktan kaçının. Renderı en uzun süren malzemeler şeffaf ve glossines’ı olan malzemelerdir. Bunları photoshop ile düzenleyebilirsiniz.
  • 4
    Malzeme editöründe kullanmadığınız malzemeleri silmelisiniz.
  • 5
    Displace mapping yerine modifier üzerinden Vray Displacement Mode kullanmanız daha hızlı bir çözüm olacaktır.
  • 6
    Sahnemizi mümkün olduğunca az ışık kaynağı ile aydınlatmalıyız. Işık kaynaklarının sayısı arttıkça render süresi uzayacaktır.
  • 7
    Işık paremetrelerinden subdivisionlarına gereksiz yere yüksek değerler girmeyelim.
  • 8
    Işık düzenlemenizi yapmak için Global Switch altından Material Override özelliği ile tüm sahneye tek bir malzeme atıyarak test renderlarınızı hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili Diğer Dersler


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

ÜCRETSİZ Arayüz Eğitim Seti

3Ds Max kullanmayı hiç mi bilmiyorsun?

Tamamen yeni başlayanlar ve unutmuş olanlar için tasarladığım 3Ds Max ara yüz eğitim setinden ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

>