Birden Fazla Malzeme Kanalı Kullanarak Gerçekçi Arnavut Kaldırımı Yapımı

3Ds Max Arnavut Kaldırımı Yapımı dersinde, bump, displacement, reflection ve glossiness kanallarını birlikte kullanarak gerçekçi malzeme yapını anlatıyorum.

Bunu yaparken her bir kanal için kendi özelinde bir görsel kullanıyorum. Bu tip çoklu kanallar içeren malzeme görsellerine PBR materials deniyor. İnternet üzerinden "free pbr materials" şeklinde arama yaparak bir çok ücretsiz malzemeye ulaşabilirsiniz.

Aynı zamanda web siteme ücretsiz üye olduğunuz takdirde aşağıdaki linkten benim paylaştığım PBR Malzemelerinede ücretsiz erişebilir ve projelerinizde kullanabilirsiniz. 

Bu Materyallerin Malzeme kanllarına gişi aşağıdaki gibi yapılıyor. 

PavingStones10_rgh.jpg

PavingStones10_disp.jpg

PavingStones10_col.jpg

PavingStones10_AO.jpg

  • Diffuse Kanalı için - col uzantılı dosya
  • Reflect kanalı için - rgh uzantılı dosya
  • Glossiness kanalı için - AO uzantılı dosya
  • Bump ve Displace kanlları için - disp uzantılı dosya

Bu görselleri gerekli kanallara yerleştirdikten sonra sahnenin durumuna göre ince ayarlarını yapmak gerekiyor.

Ben bump kanalını %30 olarak bıraktım displace ayarını ise abartılı olmaması 1,5 olarak düşürdüm. Bu sayede taşlar daha 3 boyutlu olarak görünecektir.

Reflect ve glossiness kanallarını ise %50 görsellerden %50 kendinden beslenecek şekilde ayarladım. Bunuda yansıma ve ışık kırılmalarını yumuşatmak için yaptım.

Son olarakta gene gerçekçilik katması için reflect kanalının map'ine girerek invert seçeneğini seçtim. Böylece beyaz alanların daha parlak siyah alanlarında daha mat olmalarını sağladım.

Sonuçları aşağıdaki render görsellerinden inceleyebilirsin.

3Ds Max Arnavut Kaldırımı Yapımı Ders Dosyalarını İndir

Ücretsiz Dosyaları İndir!

E-posta adresini bir kere girerek dersler ile ilgili paylaştığım bütün dosyalara anında ulaşabilirsin.

İlgili Diğer Dersler

  • meral dedi ki:

    hocam 2014 te paylaştığınız max dosyası açılmıyor.

  • >