Kusurlu Yüzeyler ve Eskitme Yöntemi Kullanarak Render Gerçekçiliği Nasıl Arttırılır?

Gerçekçi render püf noktaları'nı incelediğim bu derste sizlere 3Ds Max ile kusurlu yüzeyler ve malzeme eskitme yöntemlerini kullanarak gerçekçi ve fotorealistik render kalitesine nasıl yaklaşıldığını anlatacağım.

Genelde hızlıca modellediğimiz ve malzemelerini atadığımız render objelerinin tamamı kusursuz, hatasız ve mükemmel şekilde görselleştirilir. Gözlemlediğim kadarı ile bu şekilde ortaya çıkan renderlara insanlar plastik gibi, çizgi film gibi veya hiç gerçekçi görünmüyor tipinde yorumlarda bulunabiliyorlar.

Aslında bu bana göre render'ın güzel olmadığı anlamına gelmiyor. Eğer amacımız sadece bir mimari projeyi ayağa kaldırıp modeli 3 boyutlu olarak ortaya koymaksa kusursuz renderlar işini gayet iyi yapıyor.

Fakat beklenti özel olarak reklam ve tanıtım amaçlı kullanılacak bir detay projesi ise gerçekçilik detayları önem kazanıyor. Sonuçta bir görseli maximum gerçekçilikte çıkartmak bu derste de göreceğiniz gibi onun üzerinde çok daha uzun ve yoğun çalışmak ile ancak mümkün olmakta. 

Gerçek hayatta objeler ve neseneler asla kusursuz değildir. Mutlaka çizgilerinde sapmalar ve yüzeylerinde küçükte olsa kusurlar barındırır. Bu detyaları render objelerinede işlemek doğal olarak gerçekçi görüntüyü arttıracaktır.

Örneğin parke bir zemin üzerine çizikler işlemek veya mobilya deformasyonlarını göz önüne almak çok etkilidir. Mesela bir cam bardağın üzerine parmak izlerini de ekleyebilirseniz, aldığınız render gerçeğinden ayırt dahi edilemeyecek kadar fotorealistik görünebilir.

Aşağıda bu derste yaptığım küçük uygulamanın sonuçlarını görebilirsiniz. Bu yöntem ile ne kadar daha fazla yüzeye konsantre olabilirseniz sonuçta o kadar çarpıcı olacaktır.

Yüzey Kusurları olan Render

Kusursuz Render

Bu arada gerçekçi render konusu ile ilgileniyorsanız Gerçekçi Render Nasıl Alınır? başlıklı detaylı yazımı incelemenizi tavsiye ederim.

Şimdi basitçe bu işlemleri nasıl yapabileceğimizi inceleyelim.

Bunun için vray blend material ile birlikte çeşitli eskitme dokuları kullanarak yüzeyler üzerinde bu kusurları oluşturacağız.

Bu yüzey kusurları dediğimiz dokulara ingilizce "Suface Imperfections" Deniyor. Basit bir google araması ile çeşitli sonuçlara ulaşmak mümkün.

Bu textureların temel özelliği siyah beyaz olmalarıdır. Aşağıda üzerinde çizik, leke ve parmak izleri barındıran bir kaç eskitme dokusunu inceleyebilirsiniz.

Bu arada aslında ücretli bir site olan poliigon.com isimli sitenin de ücretsiz verdiği eskitme texture dokularını da bilgisayarınıza indirerek kullanabilirsiniz.

Bu dokuların yüksek çöznürlüklü olan versiyonlarını da ders dosyaları bölümünden bilgisayarınıza indirebilirsiniz. (Modelinizde mutlaka yüksek çözünürlüklü olanları kullanın)

Gerçekçi Render Püf Noktaları
Ders Dosyalarını İndir

İlgili Diğer Dersler

>