Uvw map kullanımı ile malzemelere nasıl daha gerçekçi kaplamalar atandığını inceliyorum.

Uvw Map nedir?

3 boyutlu matematiksel düzlemde her koordinat sistemine kendine özgü bir birim vektör seti verilir. Bu sistemlerin en yaygın 3 ismi XYZ, UVW ve IJK'dir.

UVW Mapping'i ilk uygulayan her kimse, UVW'nin tarif etmek için iyi bir koordinat sistemi ismi olduğuna karar vermiş. UVW bir şey için durmaz, bu bir kısaltma değildir, sadece 3 boyutlu uzaydaki birim vektörlerin adlarıdır.

Kısaca "UVW Map" ne yapar? diye soracak olursak, UVW uzayında verilen maddenin 3d koordinatlarını, 3 Boyutlu nesnenin XYZ koordinatlarına çevirir.

uvw mapping kullanımı küp box

Küp (Box) Mapping

uvw mapping kullanımı küre sphere

Küre (Sphere) Mapping

Uvw Map Gizmo Dönüşümleri

uvw map kullanımı

Gizmo'yu hareket ettirerek uvw map'in yerini değiştirme.

UVW Map gizmo eşlemeyi bir nesneye yansıtarak koordinatlandırır. Bir cismi mapping koordinatlarını ayarlamak için gizmo konumlandırabilir, döndürebilir veya ölçeklenebilir. Gizmo dönüşümleri, yeni bir map türü seçerseniz de geçerliliğini korur. Eğer küresel bir gizmo mapping ölçeklendiriseniz ve düzlemsel mapping moduna geçerseniz, plannar mapping gizmo da ölçeklendirilir.

uvw map kullanımı

Farklı Mapping Türleri için Gizmo Gösterimleri

Düzlemsel (plannar), küresel (spherical), silindirik (cylindrical) ve büzüşmeli (shrink wrap) mapping için, kısa bir sarı çizgi haritanın üstünü belirtir. Gizmo'nun yeşil kenarı, map'in sağ tarafını belirtir. Yuvarlak veya silindirik bir haritada yeşil kenar, sol ve sağ kenarın buluştuğu dikliktir. Gizmo'yu görüntülemek için modifier gösterge hiyerarşisinde seçilen gizmo olmalıdır.

uvw map kullanımı

UVW Map Gizmo'sunun Dönüşümünün Etkileri

Gizmo'nun hareket ettirilmesi projeksiyon merkezini değiştirir ve tüm mapping türlerini etkiler. Gizmo'yu döndürmek, map'in her türlü mapping şeklini etkileyen yönünü değiştirir. Düzgün ölçeklendirme küresel veya shrink-wrap eşlemeyi etkilemez. Düzgün olmayan ölçeklendirme, tüm mapping türlerini etkiler.

Mapping Seçenekleri

uvw map kullanımı

Planar map projeksyonu

Planar - Map'i nesneye karşı tek bir düzlemden düz olarak projelendirir; slayd projeksiyonu gibi.
Planar projeksiyon, bir nesnenin yalnızca bir tarafının eşlenmesi gerektiği zaman yararlıdır. Ayrıca, birden fazla kenarı eğik olarak mapping ve simetrik bir nesnenin iki yanını mapping yapmak için de yararlıdır.

uvw map kullanımı

Silindirik Map Projeksyonu

Silindirik - Map'i bir cisimle sararak silindirden projeksyon verir. Seamless bir map kullanılmadığı sürece bitmap'in kenarlarının buluştuğu dikişler görülür. Silindirik projeksiyon, kabaca silindir şeklindeki nesneler için yararlıdır.

uvw map kullanımı

Küresel Map Projeksyonu

Kürese- Nesneyi, bir küreden map'i yansıtarak çevreler. Bitmap kenarlarının kürenin kutuplarında buluştuğu kürenin üst ve altına dikiş ve mapping noktaları görürsünüz. Küre mapping, kabaca küresel şeklindeki nesneler için yararlıdır.

uvw map kullanımı

Shrink-wrap projeksyonu

Shrink Wrap - Küresel mapping kullanır, ancak map'in köşelerini keser ve hepsini tek kutuplu olarak birleştirerek yalnızca bir nokta oluşturur. Shrink-wrap mapping, mapping noktalarını gizlemek istediğinizde kullanışlıdır.

uvw map kullanımı

Küp projeksiyonu (bir küp üzerinde ve bir küre üzerinde gösterilir).

Küp (Box) - Map bir kutunun altı kenarından projeksyonlandırılır. Her iki taraf düzlemsel bir map olarak projeksyonlandırılır ve yüzey üzerindeki etki yüzeyin normaline bağlıdır. Her yüz normal en çok kendi normaline paralel olan en yakın kutu yüzeyinden eşlenir.

uvw map kullanımı

Face Projeksyon

Yüz (Face) - Map'in bir kopyasını bir nesnenin her yüzüne uygular. Gizli kenarı paylaşan yüz çiftleri tam dikdörtgen map ile eşleştirilir. Gizli kenarı olmayan tek yüzler, map'in üçgen kısmıyla eşlenir.

uvw map kullanımı

3D dokuya sahip bir küre kopyalanır ve kopyalar gerilir. Doğrusu; Nesne üzerinde XYZ'yi UVW'ye kullanarak kullanmaktır, 3 boyutlu dokunun yüzeyle yapışmasına ve gerilmesine olanak tanır.

XYZ'den UVW'ye - 3D koordinatları UVW koordinatlarına eşleştirir. Bu, texture dokusunu yüzeye "yapıştırır". Yüzey uzarsa, 3 Boyutlu mapping de aynı şekilde uzar. Hareketli topolojilere sahip nesneler üzerinde bu seçeneği kullanabilirsiniz.

Ders Akışı

  1. Tek parçadan oluşan bir objenin farklı yüzeylerine farklı malzemeler atamak.
  2. Objenin her yüzeyine UVW Map uygulamak.
  3. Objenin değişik yüzeylerinde bulunan farklı malzemeleri farklı yönlerde yerleştirmek.
  4. Render alıp detayları incelemek.

Uvw Map Kullanımı Ders Dosyalarını İndir

Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.

Konu İle İlgili Diğer Dersler


  • MATRYALLERİN BUMP VE DİFFUSE KANALLARINI NASIL AYARLARIZ GERÇEKSİ BİR RENDER İÇİN PARLAK VE MAT KISIMLARI NASIL AYARLARIZ ACABA 🙂

  • Merhabalar hazir obje kullanmayı ürünü satın alıyorum dediniz. Fotogragini mi kullaniyorsunuz.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    ÜCRETSİZ Arayüz Eğitim Seti

    3Ds Max kullanmayı hiç mi bilmiyorsun?

    Tamamen yeni başlayanlar ve unutmuş olanlar için tasarladığım 3Ds Max ara yüz eğitim setinden ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

    >