1- Zemini Modelleme:
Zemini seçip Subdive veriyoruz.
Size olarak 50 cm yeterli olacaktır.
Daha sonra modifier list’den edit poly vereceğiz.
Buradan Point Deformation'dan Push/Pull kullanarak araziyi şekillendireceğim.
Bursh size’dan Push/Pull Value değerine 20 verip Brush Size’ı 300 kullanabiliriz.
Mouse’u serbest olarak kullanarak istediğimiz noktalara yükseltiler vereceğiz.
Daha sonra Push/Pull değerine 10 ve de Brush Size’a 100 vererek araya daha detaylı çıkıntılar yapabiliriz.
2- Zemin Malzemesi Atama:
Corona materia library’i açıyoruz.
Nature malzemeler arasından Ground Mossy malzemeyi kullanacağım.
UVW Map olarak Real-World Map Size kullanacağım.
3- Scatter On Surfaces İle Çimen Oluşturulması:
Corona Toolbar dan Chaos Scatter oluşturuyorum.
İsmini çimen olarak isimlendireceğim.
Değişiklikleri görmek için İnteractive Render başlatabiliriz.
Perspektif kısmını interactive için render setup View to Render kısmından kitleyebiliriz.
Objects kısmında Distribute-on target objects kısmına zemin modelini seçmemiz gerekiyor.
+ ya basarak zemin modelini atayalım.
Objects kısmındaki Instanced model objects kutusuna ise çimen modellerimizi seçeceğiz.
Interactive render'da bir kaç çimenlerin geldiğini göreceğiz. Şu an yetersiz olsalarda parametrik değerleri düzenleyip doğru sonuca ulaşacağız.
Surface Scattering menüsünden Count değerine 100.000 değeri girelim.
Bu kısım kaç adet objeyi çoğaltacağımızı belirleyeceğimiz parametredir.
Daha sonra bu çimenlerin ebatlarını düzensiz şekilde çoğaltmak için Transformation menüsünden Scale kısmına 80 ve 120 arasında bir değer girelim.
4- Scatter On Surfaces ile Yolun Oluşturulması:
İlk olarak yol güzergahını çizmek için line’ı seçiyoruz.
Creation Method'u Initial Type ve Drag Type'da Smooth olarak ayarlayalım.
Plan üzerinden yolumuzu çizelim.
Mevcutta oluşturduğumuz çimen scatter'ını seçip Areas kısmından Spline exclude kutusuna çizdiğimiz yol spline'nı seçeceğiz. Bu sayede bu kısımlarda çimen olamayacaktır.
Spline exclude kutusundaki line’ı seçerek Spline Exclude Options'dan Near'a 150 değer girelim. Bu sayede çim olamayacak alanın kalınlığını ayarlıyoruz.
Şimdi taşları dizmek için yeni bir scatter oluşturalım ve ismini taş yapalım.
Distribute-on target objects kısmına tekrar zemini seçelim.
Instanced model objects kutusuna da taşı seçelim.
Areas kısmına geleceğiz ve buradan Spline Includes kısmına çizmiş olduğumuz yol line’ını seçeceğiz.
Eklediğimiz line’a kutudan tıklayıp Spline Exclude Options'dan Near değerine 150 gireceğiz.
Bu sayede çizginin her iki tarafına objelerin ne kadar yayılacağını kontrol etmiş olacağız.
Şimdi taşların boyutlarını ayarlamak için Transformations kısmından scale‘e değer girelim.
Son olarak Surface Scattering kısmından taşların sayısını ayarlayacağım. 1.000.000 değer girmek tüm yolu taşlar ile doldurmamızı sağlayacaktır.
Bu yol scatter'da girdiğimiz parametrik değerler sizin yolunuzun uzunluğuna ve genişliğine göre değişiklik gösterebilir, en doğru değerleri interactive
5- Scatter On Splines ile Yol ve Bina Kenarına Bitki Eklenmesi:
Yolun bitki eklemek istediğimiz kenarlarına Creation Method’ı smooth olan linelar çizim tüm bunları birbirine attach leyelim.
Scattering menüsünden 1D - On splines ‘ı seçelim.
Distribute-on target objects kısmına yol kenarına çizdiğimiz çizgileri seçelim.
Instanced model objects kutusuna da ot modelini seçelim.
Spline Scattering menüsünden Spacing değerini 50cm yapalım. Bu objelerin arasındaki mesafeyi ayarlayacaktır.
Jitter değerine 50 olarak ayarlayabiliriz. Bu şekilde bitkileri daha düzensiz yerleştirecektir.
Transformations kısmından Scale kısmına 75 - 150 değer girebiliriz.
Şimdide bina ve havuz kenarına hızlıca bitkiler ekleyelim.
Bu sefer lineları bina ve havuz kenarına çizip attach leyelim.
Scattering menüsünden 1D - On splines ‘ı seçelim.
Distribute-on target objects kısmına havuz ve bina kenarına çizdiğimiz çizgileri seçelim.
Instanced model objects kutusunada topak bitki modelini seçelim.
Spline Scattering menüsünden Spacing değerini 80cm yapalım, Jitter değerini ise 50 olarak ayarlayabiliriz.
Transformations kısmından Scale kısmına 40 - 80 değer girebiliriz.
6- Scatter Instance Editor Brush ile Büyük Bitkilerin Yerleştirilmesi:
Büyük bitkiler için yeni bir Chaos Scatter oluşturalım.
Distribute-on target objects kısmına zemini seçelim.
Instanced model objects kutusuna da büyük bitki modellerini seçelim.
Surcafe Scattering kısmındaki Count değerini 0 olarak ayarlayalım.
Surface Scattering kısmından Instance Editor menüsünde Edit Instance düğmesine sonrada Brush düğmesine basalım.
Brush Radius değerini 100 Painting Rate değerini ise 20 olarak ayarlayabiliriz.
Artık zemin üzerine serbest el ile büyük bitkileri yerleştirebiliriz.
Transformation kısmındaki Scale ayarından yerleştirdiğimiz bitkilerin boylarını ayarlayabiliriz.
Ben 100 - 200 değerlerini gireceğim.
7- Ağaçların Yerleştirilmesi:
Ağaçları yerleştirirken scatter kullanmayacağım, bunlar kadrajdaki yerleşimi çok büyük olduğu için teker teker elle yerleştireceğim.
Yerleştirirken dikkat etmemiz gereken şeyler binayı çok kapatmaması, arka fonda ve önde göze güzel gözükmesi, ve de kadraj dışına koyduklarımızın da gölgelerinin hoş olması olacaktır.
Dersimizi izlediğiniz için teşekkür ederim.
Konu ile alakalı tüm sorularınızı [email protected] mail adresine sorabilirsiniz.