Bu dersimizde, Corona Curvature Mapi kullanarak birkaç dakika içinde nesnelere kolaylıkla aşınma ve yıpranma efekti eklemeyi göstereceğim.Sahnemizdeki duvar çıtalamasında deneyimleyelim.

Corona Curvature Map Oluşturma

Bir legacy material oluşturalım.Materail editörde Maps/ Corona / Corona Curvature mapimizi oluşturuyoruz.Bu mapi materyalimizin base color una bağlayalım.

Base color,nesnenin temel rengi

Conveks ve concave color da nesnenin iç ve dış yüzey bitişlerindeki renklerin parametresidir.

Max distance parametresi ise, yüzey bitişlerinin ne kadar yayılacağını ayarladığımız alandır.Burdaki sayı büyüdükçe etki alanının mesafesi artacaktır.

Ray directionality, renk dağılım sıklığını ifade ediyor.

Max sample sabit kalabilir.

Oluşturduğumuz Corona Curvature Map i maskeleme map i gibi düşünebiliriz.Ardından gerçek malzemelerini mapin içine ekleyebiliriz.Base colorımıza pastel tonlu bir yeşil color map bağlayalım,Conveks colorını koyu bir kahve tonu bağlayalım,Concave colorı da eskitme bumplu bir map bağlayalım.Sahnemizin konseptine göre pembe renkli bir eskitme bile çalışabiliriz.

Duvar alçıpanı için parametre ayarlarımızı girelim.
Max distance : 8
Ray directionality:1
Max samples:10 (sabit)
Color spread:0,2

Corona Curvature Map 2 Oluşturma

Sahnemizdeki heykel aksesuarımıza da, eskitme gold metal bir malzeme oluşturalım.
Bunun için Corona cosmos'dan ilk olarak gold bir metal malzeme atıyoruz.Sonrasında heykel hatlarını özelleştirerek, eskitme efektini Curvature map ile verelim.Curvature map i malzemenin base coloruna bağlıyoruz.Bu sefer convex ve concave colorımızı, eskitme gold istediğimiz için koyu kahve girebiliriz.
Materyalin, Base Coloruna Curvature map i bağlayalım.Base color olarak aynı map i kullanabiliriz.Conveks ve Concave da koyu kahve bir color map kullanalım.

Heykel için parametre ayarlarımızı girelim.
Max distance : 1
Ray directionality:1
Max samples:10 (sabit)
Color spread:0,6

Bu yöntemle bir çok ürün ve çıkıntılı yüzeye eskitme efekti verebilirsiniz.Özellikle klasik mobilya veya dekoratif alçı işlerinde, yüzeyler fazlasıyla girintilidir ve çeşitli eskitme efektleri kullanılmaktadır.

Umuyoruz ki sizler için faydalı bir içerik olmuştur.Yorumlara içeriklerimiz ile ilgili fikir ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Konu ile ilgili sorularınızı [email protected] üzerinden bize gönderebilirsiniz.

İlgili Diğer Dersler


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

ÜCRETSİZ Arayüz Eğitim Seti

3Ds Max kullanmayı hiç mi bilmiyorsun?

Tamamen yeni başlayanlar ve unutmuş olanlar için tasarladığım 3Ds Max ara yüz eğitim setinden ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

>