Sizlere bu içeriğimizde Corona 7 ile gelen yeni temel malzememiz olan Physical Material’i tanıtmak istiyorum.
Eski malzemelere göre bu malzeme üzerinde çeşitli düzenlemeler yapılmış, ancak kıyasladığımız zaman getirdiği kolaylıklar dışında bir farklılık bulunmamaktadır.
Physical Material’da hazır Presetler sayesinde birçok malzemeyi oluşturmak gayet pratik hale gelmiş.Bu sayede birçok malzemenin hazır ayarlarına hızlıca ulaşabiliyoruz.
Preset malzemeleri hızlıca inceledikten sonra default malzeme üzerinden parametreleri ve özellikleri sırası ile anlayalım.
İlk başta karşımıza çıkan Basic Options kısmından ihtiyacımız olan temel her özelliğe erişebiliyoruz.
Apply preset kısmından Physical Material altındaki hazır malzemeleri seçmemizi sağlıyor.
Kendi malzememizi oluşturmaya başlamadan ilk önce seçmemiz gereken malzemenin metal olup olmayacağı. Yapacağımız seçime göre alttaki seçenekler farklılık göstermekte.
Biz konumuzu metal olmayacak bir malzeme üzerinden anlatmaya başlayalım.
Base Layer:
Base Layer yani malzememizin ana katmanı.
Color kısmından istediğimiz bir renk girebiliyoruz, yada yanındaki kutuya tıklayarak açılan Material / Map Browser dan istediğimiz özellikleri açabiliyoruz. En temel olarak Corona Bitmap açarak istediğimiz bir dokuyu atayabiliriz.
Level ayarı ile malzememiz koyulaştırıp rengini açabiliriz.
Ardından Rougness değerimiz var. Bu değer malzememizin yansıma yumuşaklığını ayarlıyor. Paremetre 0 ile 1 arasında değiştirilebiliyor. 0 tamamen pürüzsüz bir yüzey oluştururken 1 ise tamamen mat bir yüzey oluşturuyor.
Hemen altından IOR değeri girebiliyoruz. Bu Index Of Refraction anlamına geliyor. Yani her objenin üzerinden yansıyan ışığın bir kırılma değeri var. Bu ayar sadece 1 ile 3 arasında değişebiliyor. Zaten daha fazlasına metal malzemelerde ihtiyaç duyuluyor.
Sırada bump özelliğimiz var, buradanda bump yanındaki kutuya tıklayarak Corona Bitmap seçerek istediğimiz bir texture’u malzememizin üzerine doku olarak atıyabiliyoruz. Yanındaki değerden ise bu pürüzlerin yüksekliğini ve belirginliğin kontrol ediyoruz.
Anisotropy malzemenin üzerine parlaklık yönü veren bir özelliktir. 0 ile 1 değer arasında çalışır, aynı zamanda yanındaki Rotation özelliğinden parlaklık yönünü değiştirebilirsiniz.
Refraction:
Refraction özelliğine geçiyoruz. Bu değerler malzemeyi şeffaflaştırmaya yarıyor, özellikle cam yapımında kullanıyoruz.
Corona Caustic özelliği ile malzemenin ışık yansımaları açılıyor, bu özellik ile gerçekçilik artıyor ancak render süresi uzuyor.
Opacity:
Opacity özelliği ile ise malzemenin saydamlığı ayarlanıyor ancak cam yapımında kullanmamız lazım.
Displacement:
Displacement özelliği ile yandaki boş kutuya tıklayıp Corona Bitmap ile istediğimiz bir dokuyu malzememizin üzerine atıyabiliyoruz. Bir nevi bump gibi çalışıyor ancak farkı bump malzemeler üzerindeki pürüz ve dokuları yapay bir şekilde oluştururken, displace gerçekten malzemenin üzerine üç boyutlu bir şekilde doku oluşturuyor ve daha gerçekçi sonuçlar veriyor. Yani malzemeyi hacmen değiştiriyor. Max ve min değerler ile dokuların girinti ve çıkıntı mesafelerini ayarlıyoruz.
Clearcoat Layer:
Clearcoat Layer özelliği ile malzemelerimizin üzerinde cila etkisi yaratabiliriz. Yani malzemenin üzerine ekstra bir katman oluşturabiliriz.
Amount ile cila etkisini kontrol ediyor, artırıp azaltabiliriz.
IOR değeri ile yansımanın üst katmanın yansıma etkisini kontrol ediyoruz.
Roughness ile yansımanın parlaklığını artırıp azaltabiliriz.
Bump ile üst katmanın üzerinde pürüzler oluşturabiliriz.
Absorption ile üst katmanına renk veya desen verebiliyoruz.
Sheen Layer:
Sheen Layer özelliği, malzemenin kenarlarına 2. bir renk yada doku girmemizi sağlıyor.
Bu özellikle bir çok farklı malzeme yapabiliriz, özellikle kumaş malzemelerde kullanabiliriz.
Amount ile Sheen Layer etkisini kontrol edip, Roughness ile kenarlarda atadığımız renk yada dokuların yumuşaklığını kontrol ediyoruz.
Media Options:
-Volumetric Scattering
Bu kısım çoğunlukla renkli cam yapmak için kullanılıyor. Dolayısıyla Reflection kullandığımız zaman devreye giriyor. Absorption Color dan şeffaf malzememize renk veriyoruz. Distance tan ise rengin belirginliğini kontrol ediyoruz.
-Subsurface Scattering
Bu özellik ise şeffaf olmayan malzemelerde çalışıyor. Malzemenin yüzeyine ikinci bir renk giriyor ve bunu istediğiniz oranda dağıtıyor.
Amount değeri eklenen ikinci rengin yoğunluğunu kontrol ediyor, radius ile ise yayılma yüzeyine müdahale ediyoruz.
Media Options:
-Volumetric Scattering
Bu kısım çoğunlukla renkli cam yapmak için kullanılıyor. Dolayısıyla Reflection kullandığımız zaman devreye giriyor. Absorption Color dan şeffaf malzememize renk veriyoruz. Distance tan ise rengin belirginliğini kontrol ediyoruz.
-Subsurface Scattering
Bu özellik ise şeffaf olmayan malzemelerde çalışıyor. Malzemenin yüzeyine ikinci bir renk giriyor ve bunu istediğiniz oranda dağıtıyor.
Amount değeri eklenen ikinci rengin yoğunluğunu kontrol ediyor, radius ile ise yayılma yüzeyine müdahale ediyoruz.
Advanced Options:
Bu kısımda size self illumination kısmından bahsedeceğim.
Self illumination bir malzemenin kendi kendine ışıldama özelliğidir. Multiplier değeri ile malzemenin ışıldamasını artırıp azaltabiliriz,. Color kısmında ise ışıldamaya istediğimiz bir rengi verebiliriz.
Maps Options:
Bu kısımda malzememize verdiğimize tüm textureları ve özellikleri görüp kontrol edebildiğimiz yer. Bu kısımdan her kanalı rahatlıkla açıp kapatabilir yada etki oranlarını düzenleyebiliriz.
Corona Physical Material Malzeme Yapımı Ders Dosyalarını İNDİR
Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.