Bu dersimizde size Corona Volume Material kullanarak renderlarınızı nasıl daha sinematik ve etkileyici bir seviyeye çıkarabileceğinizi göstereceğim.Corona Volume Material ortama kattığı ışık hüzmeleri, hafif sis ve pus etkisiyle mekanı daha derin algılamanızı sağlayarak, renderlarınıza gerçekçi bir atmosfer katmanızı sağlıyor.Bu sayede renderlarınızda anlatmak istediğiniz senaryoyu daha iyi aktarabiliyor, daha karakterli bir görsel elde edebiliyorsunuz.Ekranda gördüğünüz renderlarda sağdaki görselde Volume Mtl yok, soldakinde ise var.Her iki görsel de farklı senaryoları yansıtıyor.Birinde daha temiz ve daha uzun mesafeli bir görüş varken, sol taraftaki görselde daha kısıtlı bir görüş mesafesine sahipiz, daha sisli bir etki var, ağaçların arasından güneş ışığından gelen çapraz ışık hüzmeleri var.
Şimdi gelin bu etkileri nasıl elde ettiğimizi ve Corona Volume Material içerisindeki değerlerin tam olarak nasıl çalıştığına bakalım.
Şu anda sahnemde Volume Material'im henüz aktif değil.Öncelikle interaktif render başlatıp, sahnemizin nasıl göründüğüne bakalım.Klavyemden F10(render setup) a basarak, Scene sekmesi altında, Global Volume Material teakini aktive ediyorum.Buraya bir Corona Material tanımladığımız sürece, sekmenin aktive olmasının bir anlamı olmayacaktır.Klavyemden M ye basarak, Material Editörümü açıyorum.Buradan Corona Volume Material'İ çekiyorum.Mtl'i Instance bir şekilde, Render Setup bölümüne tanımlıyorum.
Absorotion değeri: Volumetrik malzeme tarafından emilen ışığın rengini tanımlar.Bu ışığın malzemenin içinden ne kadar ilerleyeceğini de Distance değeri belirler.
Scattering: Volumetrik malzeme tarafından saçılan ışığın rengini belirler.Bu renkli sis veya atmosferik bir saçılma gibi efektler oluşturmak içinde kullanılabilir.Özellikle God Rays yapmak istediğinizde, Single Bounce only seçeneğini işaretlemeyi unutmamanız gerekiyor.Çünkü ışığın sadece bir kere sekmesi size daha lineer bir ışık hüzmesi oluşturmanızı sağlayacaktır.
Emission sekmesi: Parlayan bir sis ya da hacimsel efektler oluşturmak için kullanabilirsiniz.Yayılan ışığın şiddetini ve rengini yine Color ve Distance sekmesinden belirleyebiliyorsunuz.Şimdi gelin parametrik değerlerimizi girerek, komutların nasıl etki verdiğine bakalım.
İlk başta yayılacak ışığıma bir renk tanımlamam gerekiyor,etkiyi tam olarak anlayabilmek için.Genelde RBG 122-122-122 değerini tercih ediyorum.Bu tamamen size kalmış, isterseniz deneyerek gözünüze hoş gelen rengi oturtabilirsiniz.Yavaş yavaş mesafeyi arttıralım; 6000 değeri girdiğimizde bizim için yeterli olacağını düşünüyorum.Dilerseniz Volumetric elementi ekleyerek, çok daha kontrollü bir şekilde ilerleyebilirsiniz.Tekrar Interaktifi naşlatıyorum, Üst kısımdan attıüım elemente geliyorum ve burada arkadaki malzemeleri vs görmüyorum, burda asıl görmek istediğim sadece Volumetric fog efekti, dolayısıyla etkiyi rahat bir şekilde buradan takip edebiliyorum.Scattering e geliyorum;Bu değer 0 iken inaktif durumdadır, 0,25 değerini deneyelim ve God Rays etkisini istediğim için Single Bounce only'i seçtim.Bu değerimiz, 0 a yakın kaldıkça daha keskin lineer çizgiler görebiliyorsunuz, 1 değerine gittikçe ışığın biraz daha yayıldığını görüyorsunuz.Bu yumuşak etki benim daha çok hoşuma gitti, o yüzden 0,65 olarak Scattering değerimi seçtim.Emission un etkisi ise çok daha kuvvetli, burada sisin daha parlak bir efekt verdiğini görebilirsiniz, değer yükseldikçe Volume Material'in parlaklığının azaldığını görebiliyorsunuz,ben şu anda yaratmak istediğim kurgusa Emission a ihtiyacım duymadığım için 0 değeri vererek, bunu inaktif durumda bırakacağım.İstediğim etkiyi birazd daha arttırabilmek için, Post Procces kısmından birtakım ayarlar daha ekledim, isterseniz sizde Post Proccess ayarları ile oynayarak etkiyi daha da güçlendirebilirsiniz.
Sizlerde Corona Volume Mtl kullanarak sahnelerinizde daha sinematik bir dil oluşturabilirsiniz. İzlediğiniz için teşekkürler, sorularınızı [email protected] üzerinden bizlere iletebilirsiniz.