Öncelike animasyon süremizi belirlememiz gerekli, ben bunu 5 saniye olarak planladım her saniye 25 frame den oluşacağı için timeline uzunluğumuz 150 frame olmalı.
İlk 5 saniyede bataryaya açılma hareketi vereceğim.
Üst kolu tutup 1 ve 5 saniye arasında Toggle Auto Key Mode butonuna basarak rotate vereceğim, bu sayede batarya 5 saniyede açılacak.
Daha sonra sahnemizde musluğun suyu akıtacağı noktaya Create menüsü altından Fluids i seçerek Liquid i sahnemize yerleştiriyoruz.
Sıvının çıkacağı kaynağı belirleyen Radius değerine 1.2cm gireceğim. Bu değer bizim musluk modelime uygun olacaktır.
Daha sonra Simulation View menüsünü açalım.
Açılan menüden Colliders / Kill Planes kısmından Add Colliders kutusuna Pick diyerek Lavaboyu seçeceğiz.
Daha sonra Solver Parameters menüsünden Simulation Parameters kısmından Frame Range de Start Frame e başlangıç frame ini, End Frame e de bitiş frame ini gireceğiz.
Liquid Parameters dan ise Prestes lerden Water ı seçmeliyiz.
Artık Liquid Solver 1 üzerinden similasyonu hesaplatabiliriz.
Simülasyon bittikten Liquid üzerine Corona Material Library Liquids altından Water Clear isimli malzemeyi atayabiliriz.
Bir adet CoronaCam yerleştirelim. Kameraya hareket verebiliriz. Kamera seçili iken Toggle Auto Key Mode düğmesi ile istediğimiz yönde hareket veremeliyiz.
Şimdi istediğimiz frame den render alabiliriz.
Animasyon şeklinde render almak istersek Render Setup Menu den Time Output kısmından Range i seçip 0 ve 150 arasındaki tüm framleri render almasını seçeceğim. Daha sonra tüm bu sekansları Adobe After Effects yada Adobe Premier programlarında birleştirip video dosyası haline getirebilirsiniz.
Dersimizi izlediğiniz için teşekkür ederim.
Konu ile alakalı tüm sorularınızı [email protected] mail adresine sorabilirsiniz.