3D Max tül perde yapımı dersinde vRay tül perde malzemesi ile şeffaf malzemelerin vray render ayarlarında nasıl daha gerçekçi oluşturulduğunu inceliyorum.
Bunun için bir iç mekan yatak odası modeli kullanıyorum. Konuyu örneklemek için de pencere önündeki tül perde objesine malzeme oluşturarak atamasını yapıcam.
Tül perde dokusu oluşturmak için öncelikle material editörün de bir malzeme oluşturarak diffuse kanalına bir renk atıyorum.
Ardından elimdeki tül perde doku görselini Maps altındaki Reflect kanalına atıyorum ve aynı görseli Reflection Glossiness, Bump ve opacity kanallarınada uygulayarak gerekli değerleri giriyorum. Bu değerler ile oynayarak, gerçekçi bir etkiye yaklaşmaya çalışıyorum.
Reflect: Yansıma oranını arttırıp azaltmak için kullanılır.
Reflection Glossiness: Yansımaları, bir nokta toplanmış veya yaygınlaştırmak için kullanılır.
Bump: Kumaş dokusunu hissettirmek ve daha belirgin hale getirmek için kullanılır.
Opacity: Malzemeye şeffaflık vermek için kullanılır.
Konu il ilgili olarak uvw map kullanımı dersini de incelemenizi tavsiye ederim.
Ayrıca vRay malzemelerinin parlaklık ve şeffaflık ayarlarını detaylı incelediğim vRay Malzeme Atama Temelleri dersinden yararlanabilirsin.
Ders Akışı
- Tül Perde malzemesi için vray malzeme oluşturma.
- Mazlemenin rengini atama.
- Malzemenin doksunun doğru vray map kanallarına yerleştirilmesi ve ayarlarının yapılması.
- Perde malzemesinin uvw map ayarlarının yapılması.
- Final render.
3D Max Tül Perde Kaplama Ders Dosyalarını İndir
Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.