Bu dersimde sizlere 3d max görüntüye model oturtmak veya fotoğraf üzerine görüntü bindirmek olarak adlandırılan yöntemi anlatacağım. Özet olarak 3d max ile render alarak gerçek drone fotoğraları üzerine 3 boyutlu bina modelini photoshop post prodüksyon aşaması ile yerleştireceğiz. Bunu yapmak için vray material wrapper kullanacağız. Burada en önemli konu çekilden fotoğrafın çözünürlük ayarları ile 3d max'in render çözünürlüğünün aynı olmasıdır. Aynı zamanda gerçek kamera ayarları ile bizim vray kamera ayarlarımız da aynı olmalıdır. Bu sebeple öncelikle fotoğrafın özelliklerinden kamera ayaralarını inceleyerek vray cameramızı ve çözünürlük ayarlarını düzenlememiz gerekir.
Bunun dışında tekrar önemli bir nokta ise modelin üzerine gelen güneş ve ışık ayarlarıdır. Bu ayarlarda fotoğraftaki ortam ile aynı etkide olmalıdır.
Sonrasında modelemizin görünümümünü ve perspektif açısını oturtacağımız fotoğrafa göre muntazam bir şekilde yerleştirerek render almak kalıyor. Aşağağıda gördüğünüz render görüntüsünü varmaya çalıştığımız noktanın bir sonucu olarak inceleyebilirsiniz.
Bundan sonrası için 3d max'ten çıkarak çalışmamızı photoshop üzerinde devam ediyoruz. Derstede gösterdiğim gibi modelin çevresinde görünen bazı kötü görüntüleri silerek ve stamp tool yardımı ile klonlayarak çevresini güzelleştiriyoruz. Son olarakta level ayarları ile oynayarak fotoğraf kalitesinin görüntüsüne müdahale ediyoruz.
3D Max Görüntüye Model Oturtmak Ders Akışı
- Oturtacağımız görüntünün çözünürlük ve kamera ayarları ile render ayarlarının eşleştirilmesi.
- Işık ve güneş ayarlarının yapılması
- Modelin şekil ve perspektif olarak fotoğrafın üzerinde yerinin ayarlanması.
- Yeni hali ile modelin render'ının alınması ve .png olarak kaydedilmesi.
- İki görüntünün üstüste konarak photoshop post prodüksyon ayarlarının yapılması.