Bu dersimde sizlere 3ds Max ile hızlıca yol işaret ve levhaları eklemek için Road Markings Generator script kullanımını anlatıyorum.
Road Markings Generator ile dış mekanlarda modellediğimiz asfalt yollara yol şeridi, trafik ışığı, yol tabelası, gibi trafik sinyalizasyon ile alakalı bir sürü objeyi tek tıkla yerleştirebiliyoruz.
Programın script dosyasını 3ds max in scripts klasörünün içerisine ekledikten sonra 3ds scripting menüsü altındaki run script seçeneğini seçerek kullanmaya başlayabiliyoruz.
Toolbar ayarlarından scriptin kısayol tuşunu da menüye ekleyebiliyoruz.
Başlangıçta sahnemizin ölçeğini seçmemiz gerekiyor. Ben cm olarak kullanıyorum.
Örneğin şerit çizmek için, sahnemdeki yol üzerinde şerit olması gerek yerleri line komutu ile birer çizgi çekerek belirliyorum.
Ardından bu line seçili iken scriptin menüsünden istediğim tipte bir şeridi seçerek tek tıkla uygulanmasını sağlayabiliyorum. Aslında bu kadar basit.
Orta kesikli şerit, yan düz şeritler veya yol üzerindeki sinyalizasyon amaçlı bir çok objeyi bu yolla sahneme kolayca ekleyebiliyorum.
Script ile eklediğim tüm objelerin boyutlarını scale komutuyla sahneme uygun bir şekilde değiştirebiliyor rotate komutu ile yönlerini belirleyebiliyorum.
Bu şekilde sahnedeki yol, otopark kalırım tipinde trafiğe ait olan tüm bölgeleri hızlı ve gerçekçi olarak modelleyebiliyorum.
Scriptin aynı zamanda gece sahneleri için geceleri uzun pozlama ile oluşturulan uzayan araç ışıklarını da yerleştirebilmek üzerine bir özelliğide bulunuyor. Normalde ben bu özelliği photoshop ile uygulardım.
Bu script sayesinde çok daha hızlı kullanabiliyorum. Aynı zamanda model içerisine gömdüğümüz için sonuç çok daha gerçekçi olmakta.
Road Markings Generator Yol işaretleri Oluşturma Ders Dosyalarını İNDİR
Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.