Merhaba Ben Can Kuşkon 3d Studio'dan Gizem.
Bu videoda sizlere 3dsmax te elinizi hızlandıracak, zamandan tasarruf ettirecek hatta render kalitenizi arttıracak 5 ipucu vereceğim. Eğer 1 günde 1 mekan çıkartamıyorum diyorsanız bu ipuçları işinize çok yarayacaktır.
1-Düzenli dosya sistemi ile çalışmak.
Dosya karmaşası içerisinde kaybolmanın ne kadar vakit kaybettirdiğine inanamazsınız. Düzenli çalışmak hem elinizi hızlandıracak hem de işinize daha iyi hakim olmanızı sağlayacaktır. Kendinize bir dosyalama sistemi oluşturun.
Örneğin;
İhtiyacınıza göre bu isimlendirmeleri çoğaltabilirsiniz. Kendi içlerinde de yine aşama aşama klasörlere ayırmanız işinizi daha da kolaylaştıracatır. Bu şekilde projenin geldiği aşamaları, revizyonları ve alınan renderları daha iyi kontrol edebilirsiniz. Özellikle sahnenizde kullandığınız mapleri ve proxyleri sık sık kaybediyorsanız bu şekilde hiç bir kayıp yaşamadan rahatlıkla çalışabilirsiniz.
2-Arayüzü ve kısayolları çalışmanızı hızlandıracak şekilde organize etmek.
3ds Max'i default olarak gelen kısayolları ile elbette kullanabilirsiniz. Ama kendi ihtiyaçlarınıza göre hotkey editor üzerinden kendi kısayollarınızı da tanımlayabilirsiniz.
Mesela ben grup yapma, açma ve kapatma için shifth 1, 2, 3 kombinasyonunu kullanıyorum. Yada hızlı editable poly yapmak için shifth+D yi kullanıyorum. Bu sayede arayüzde ordan oraya savrularak vakit kaybetmeden klavyeden istediğim komutu girebiliyorum.
Aynı şekilde buton oluşturarak ta modifier listten her seferinde kullanmak istediğiniz komutları aramak yerine hızlıca sonuca ulaşabilirsiniz.
Daha önce Can kuşkon'un kaydettiği kısa yollar ders videosuna aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.
3ds Max klavye kısa yollarının türkçe pdf dökümanını indir.
3-Project Manager
Project manager sayesinde model arşivinizi, ieslerinizi, texturelarınızı hemde kendi oluşturduğunuz malzemeleri organize ederek sahnenizde kolaylıkla kullanabilirsiniz. Bu sayede modelleri aramakla yada daha önce yaptığınız malzemeleri baştan yapmakla vakit kaybetmenize gerek kalmaz. Yalnız unutmayın, sahnenize çağırdığınız objeleri proxye manuel olarak çevirmeniz gerekir.
4-Sigershaders Material Preset
Sigershaders'in çok geniş bir malzeme kütüphanesi var ve sizi malzeme yapma derdinden nerdeyse tamamen kurtarıyor. Malzemelerin minimum 4k çözünürlükte ve sealmless olmasından dolayı gayet başarılı bir sonuç elde edebiliyorsunuz. Ufak dokunuşlarla dilerseniz renk değişiklikleri ile yine bu malzemeleri kullanarak kendi malzemenizi oluşturabilirsiniz.
5-Chaos Cosmos
Yeni Corona ve Vray ile beraber gelen Cosmos paneli Project Manager'ın aksine hızlıca 3d modelleri proxy olarak import etme avantajı ile beraber bir çok hazır malzemeyi de kullanımımıza sunuyor. Kullanılan maplerin kallitesi de oldukça yüksek olmasından ötürü projenizin fotorealistik görünmesine de katkı sağlıyor.
Elinizi hızlandırmak için en temelde bu 5 madde yeterli olacaktır. Fakat tabii ki maddeler ekleyebiliriz. Videoda bahsetmemiş olsamda ekstra kullandığım bir çok script mevcut. Sizlerde zamanla programı keşfettikçe ihtiyaçlarınıza göre bu maddeleri çoğaltabilirsiniz.