Merhaba, ben Can Kuşkon 3d stüdyo’dan Aysun . Bu dersimizde Corona Ray Switch malzemesini anlatacağım.

RaySwitch malzemesi, farklı ışın türleri (GI, reflection, refraction, directly visible) için farklı türde malzemeler atamanıza izin verir.

Örneğin, GI'yi etkilemeyen materyaller oluşturmak, renk sıçraması azaltmak veya artırmak için kullanabilirsiniz.

Renderlarda oluşan renk sıçraması nedir?

Bu renk sıçraması nedir diye soracak olursanız, örneğin bir sahne hazırlıyorsunuz ve zeminde koyu renk kullandınız. Sahnenizdeki ışıkla birlikte tüm duvarlarınız ve sahneniz bu renkten etkilendi. Bu durumda renk sıçraması oluşur.

Aslında bu durum gerçek hayatta olan bir durum. 3Ds Max de bu hesaplamaları ona göre yapmaktadır. Ancak tabii ki müşteriniz bu tarz duvar ve tavanda oluşan sıçramaları istemeyebilir , bunu çözümlemek içinde ray switch mtl kullanabiliriz.

Bu şekilde baskın gelen materialleriniz var ise ray switch mtl kullanarak istediğiniz görselleri elde edebilirisiniz.

Bunun dışında, isterseniz reflection ve global illumination kısmına değişik renkler katarak artistik ürün renderları da elde edebilirsiniz.

Bu anlattığım corona ray switch materialin vray versiyonu da mevcuttur. Vray override materialini benzer yolları izleyerek kullanabilirsiniz.

Aşağıdaki linkten derste kullanmış olduğum sahneyi indirebilirsiniz.

Ray Switch Material Ders Dosyalarını İNDİR

Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.

İlgili Diğer Dersler


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

ÜCRETSİZ Arayüz Eğitim Seti

3Ds Max kullanmayı hiç mi bilmiyorsun?

Tamamen yeni başlayanlar ve unutmuş olanlar için tasarladığım 3Ds Max ara yüz eğitim setinden ücretsiz olarak faydalanabilirsin.

>