3Ds Max serbest objeler yerleştirme dersinde Advanced Painter ile sahnemizde bulunan herhangi bir yüzeyin üzerine istediğimiz objeleri serbest el ile konumlandırabiliyoruz.
Scriptspot sitesinde Advanced Painter script’ini ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/advanced-painter
Script’i yüklemek için 3Ds Max’i administrator olarak çalıştırmız gerekiyor.
Daha sonra Scripting Menüsünden, Run Script diyeceğiz.
Ve açılan pencereden advpainter doyasını bilgisayarımızda indirdiğimiz lokasyona giderek seçelim.
Karşımıza Advanced Painter’ın yüklendiğine dair bir pencere açılacaktır. Bunu kapatabiliriz.
Şimdi script’i menümüze yerleştirelim.
Customize menüsünden Customize User Interface diyelim.
Açılan pencereden Toolbars sekmesini açalım.
New Toolbar diyerek oluşturacağımız yeni toolbar’ı AP olarak isimlendirelim.
Open Advanced Painter yazısını sürükleyerek oluşturduğumuz toolbar üzerine bırakalım.
Yeni toolbar’ımızı 3Ds Max arayüzümüzde müsait bir yere yerleştirelim.
Artık yeni oluşturduğumuz Advanced Painter butonu ile Scripti çalıştırabiliriz.
İlk olarak bir script’i kullanabilmek için bir yüzeye ihtiyacımız var.
Bir plane çizelim ve üzerinde denemeler yapalım.
Menüde karşımıza ilk çıkan fırçalar oluyor.
Grass ile çimen yapabiliyoruz.
Number of strands’den fırçamızın boyarken kaç adet çim parçası yerleştireceğini seçiyoruz.
Base Radius ile çim tanelerinin kalınlığını, base segment ile ise çim tanelerinin ana segment sayısını ayarlıyoruz.
Minimum ve maximum değerleri ile yerşeltireceğimiz çimlerin yüksekliklerini ayarlıyoruz.
Height segmenten ise yükseklik segmenterini ayarlıyoruz.
Orientation start ve end ile yerleşme esnasındaki rotasyon ayarını yapıyoruz.
Bend angle ayarları ile çimlerin kıvrılma değerlerini giriyoruz.
Temel parametrelerimiz bu şekilde. Aşağı yukarı tüm fırçalardaki parametreler bu şekilde çalışıyor.
Hair ile saç yapıyor, randomizer ve scatterer ile kendi objelerimiz ile yüzeyleri boyuyoruz.
Spaghetti ile serbest el ile istediğimiz radiusda çizgi çizebiliyoruz.
Stone ile taşlar yerleştirebiliyoruz.
Toothpaste ile dişmacunu sıkar gibi serbest el modelleme yapıyoruz.
Genel anlamda script bu şekilde çalışıyor.
Şimdi script’i örnek bir sahne üzerinde test ederek render alacağım.
Bol segmentli bir plane üzerine noise ve çimen malzemesi vererek bir yeryüzü oluşturdum.
Daha sonra Noise’siz düz bir plane ile üzerine su malzemesi atıyarak göletleri çizdim.
Bunun dışında oluşturduğum araziye yerleştirmek üzere 3 tip ufak boy bitki, 3 tip kaya modeli, 3 tip de ağaç merge ettim ve bunları proxy’e çevirdim. Bu sayede bilgisayarımızı kasmadan istediğiniz kadar ağaçları çoğaltabileceğiz. Ağaçlar ile dikkat etmemiz gereken konu Gizmo’larının ağaçların en alt kısımlarında olması, aksi taktirde ağaçlar toprağa gömüleceklerdir.
İlk olarak ufak boydaki bitkileri yerleştireceğim. Advanced Painter’ı açalım ve 3 tane ufak boylu bitkiyi seçip Add Sel diyelim. Daha sonra Align Up-Direction To seçeneğini Z olarak ayarlayalım. Bu sayede ağaçlar eğimli kısma gelse bile dimdik olarak yerleşecektir.
Minimum Distance özelliğini 25 olarak ayarlayacağım. Bu ayar yerleştirdiğimiz ağaçların aralarındaki mesafeleri belirliyor.
Max Orientation kısmında ise 3. kutuya 360 değeri girelim. 3. kutu Z aksını temsil ediyor bu sayede koyduğumuz her ağaç Z aksında rotate olarak yerleşecektir.
Şimdi zemini seçip Paint diyelim ve arazimizin üzerine küçük ağaçlarımızı yerleştirelim.
İlk olarak su kenarlarına yerleştireceğim, daha sonra ise orta kısımlara koyacağım.
Küçük açağların yerleşimi bittikten sonra sahnemize kayaları yerleştirelim.
Clear diyerek Advanced Painter daki seçili ufak ağaçları temizleyelim.
Kayaları seçerek Add Sel ile Advanced Painter içine yerleştirelim.
Tekrar yeryüzünü seçip kayaları serbest el yerleştirmeye başlayalım.
Bu sefer sulu kısımlara bolca kaya yerleştirelim, daha sonra su kenarlarına ve son olarak orta yani yüksek kısımlara yerleşim yapalım.
Son olarak büyük ağaçlarımızı yerleştireceğiz. Tekrar Advanced Painter’ı clear yapacağız. Sahnemizdeki büyük ağaçları seçip Add Sel diyelim. Zemini seçip Paint diyerek boş alanlara serbest elle ağaçlarımızı yerleştirelim.
İstediğimiz şekilde tüm yerleştirme işlemimiz bitti ise artık render alıp hep birlikte sonucu görebiliriz.
Evet renderımız sonuçlandı, gördüğümüz gibi gayet pratik bir şekilde yeryüzüne gerekli objeleri yerleştirdik. Bu örneki peyjaz üzerinden anlattım, ancak Advanced Painter Script’ini bir çok alanda kullanabilrisiniz.
3Ds Max Serbest Objeler Yerleştirme Ders Dosyalarını İndir
Aşağıdaki linklerden dosyaları bilgisayarına indirebilirsin.