Çevre modellemesi hakkında size danışmak istediğim birkaç konu var.
1.Mesela binayı çevreleyen virajlı,kavşaklı vs. bir yol yapmak istiyorum bunu en kısa yoldan nasıl yapabilirim? (Baya bir araştırdım her araştırma railclone`a çıktı. Maalesef o da çok pahalı bir plugin)Sizin kullandığınız yöntem nedir?
2.Çevreye yerleştirilecek olan insan ve arabalar için düşük poligonlu hazır modeller mi kullanmalıyım yoksa 2d png`ler de iş görür mü?
1 Answers
- Etrafı planda line ile çizip sonra poly’e çevirerek modelleyip arazinin yükseklik kotlarına göre yukarı kalıdırıyorum, sonra yol olacak alanları arazi sınırında sellection menüsünden BORDER özelliği ile seçip daha sonra Create Shape From Selection diyerek ayırıyorum. Oluşan line’a renderin özelliğinden kalınlıklar verip yolları ve kaldırımları çıkarıyorum.
- Araba ve insanların düşük poligonlu olmalarına gerek yok. Objeleri kendi içinde tek parça haline getirerek obje seçili iken sağ tuşa tıklayıp açılan menüden V-Ray Mesh Export diyoruz. Bu işleme Proxy’leme deniyor. Bu sayede çizim şişmiyor ve boyu küçülüyor. Dolayısıyla bu objeleri istediğin kadar çoğaltabiliyorsun.